HUISHOUDELIJK REGLEMENT | ALGEMENE VOORWAARDEN | PRIVACY
Hondenschool Neemo
Huishoudelijk reglement:
– Uw (dier) dient volledig te zijn ingeënt of er moet een titerbepaling uitgevoerd zijn door een dierenarts. Uw (dier) dient ook vlo en tekenvrij te zijn alvorens u mee kunt doen met de training. U dient het paspoort van uw (dier) tijdens de eerste afspraak/les/ kennismaking mee te nemen. Entingen moeten tijdig herhaald worden of het (dier) moet getiterd zijn op aanwezigheid van voldoende antistoffen. Dit zal jaarlijks worden nagekeken.
– Indien uw hond loops is of andere hormonale veranderingen heeft, vragen wij dit te melden en in overleg met de (cursus)leiding kan dan worden gekeken of de hond kan deelnemen. Dit zal samenhangen met het welzijn van de dieren.
– Indien uw hond een ziekte heeft opgelopen dan dient u dit aan ons mede te delen, zodat wij indien nodig maatregelen kunnen treffen.
– Laat de hond niet vlak voor de afspraak/les eten. Probeer ca. 2h voor aanvang van de afspraak/les de laatste maaltijd te geven. Dit is in het belang van de gezondheid van uw hond.
– De hond dient voor aanvang van de afspraak/les uitgelaten te zijn. Ontlasting wordt zelf opgeruimd.
– Er worden geen aversieve hulpmiddelen/methoden gebruikt die pijn en schrik op de hond toedienen. Indien dit toch zou worden vastgesteld, bieden wij een diervriendelijk alternatief aan. Indien toch verder gebruik wordt gemaakt van deze eerste aversieve hulpmiddelen/methoden, dan hebben wij het recht u en uw hond verder van onze terreinen en trainingen te weigeren.
– Heb ten allen tijde plezier en heb respect voor elkaar en het materiaal.
– Het welzijn van mens en dier staat ten allen tijde voorop.
– Wij vragen u op tijd aanwezig te zijn. Indien beter voor uw hond, kunt u uw hond in de auto/bench laten tot de afspraak/les begint. (Niet met heet weer!)
– Rondom de terreinen vragen wij om zoveel mogelijk rust. Dit wilt zeggen dat iedereen welkom is, maar dat er geen lawaai of teveel beweging is.
– Kinderen of mensen (familieleden) die u meebrengt zijn welkom. U dient er dan wel zelf voor te zorgen dat deze mensen zich aan het reglement houden.
– Alle honden dienen aangelijnd te zijn zowel buiten als op het terrein. Zij mogen alleen los van de lijn op aanwijzing van het personeel.
– Uw hond heeft bij voorkeur een goed passend y-tuig om of een niet slippende halsband om met daaraan een lijn van ca. 1,50m tot 2,50m. Andere lijnen zijn verboden tenzij in overleg met de cursusleiding.
– Naar de training vragen wij steeds het volgende mee te brengen: Voldoende beloningen (hap-slip-weg stukjes), een speeltje voor de hond dat geen geluid maakt, poepzakjes en eventueel een kleedje voor de hond om op te liggen. Zelf zorgt u dat u kleding aan hebt waarin u gemakkelijk kunt bewegen zonder uw hond te hinderen en aangepast aan het weer. Uw schoenen dienen gemakkelijke, gesloten schoenen te zijn tevens aangepast aan het weer.
– Telefoneren, roken, alcohol gebruik of het gebruik van verdovende middelen zijn
verboden tijdens de afspraak/ les.
– Bent u verhinderd annuleer de afspraak minstens 24 uur van te voren via het klantenportaal om het volledige bedrag/credit terug te ontvangen. Afspraken die later dan 24 uur zijn geannuleerd ontvangen geen geld of credit terug.
Algemene leveringsvoorwaarden Hondenschool Neemo
Artikel 1: Definities
1. In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder: Ondernemer/ organisatie: de natuurlijke of rechtspersoon en zijn medewerkers, hierna te noemen de ondernemer/organisatie, die zijn bedrijf maakt van het de uitoefening van een bedrijf of organisatie op
het gebied van de verzorging, huisvesting of training van dieren op een wettelijk toegestane locatie waarbij deze activiteit de aantoonbare hoofdbron van diensten of inkomsten vormt voor de ondernemer of de onderneming
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en die met de ondernemer een overeenkomst van verzorging, huisvesting of training aangaat of wil aangaan.
3. Gastdier: het huisdier van de consument, waarvoor een overeenkomst van verzorging/training wordt/is gesloten.
4. Overeenkomst: de overeenkomst van verzorging, huisvesting of training tussen de ondernemer en de consument, waarbij de ondernemer zich verplicht het gastdier gedurende een bepaalde periode te verzorgen, huisvesten of te trainingen tegen een door de
consument te betalen prijs.
5. Overeenkomst op afstand: elke overeenkomst van verzorging, huisvesting of training waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand, waarbij de ondernemer het systeem
daartoe heeft georganiseerd.
6. Definities van eerder vermelde activiteiten: Verzorging: de door de ondernemer uit te voeren werkzaamheden ten behoeve van het
uiterlijk van het gastdier. Tijdelijke huisvesting: kennel of andere ruimte waar het gastdier verblijft in afwachting van of gedurende de verzorging/verfraaiing van het gastdier. Training: het opleiden van het gastdier ten behoeve van het aanleren van gewenst gedrag,
dan wel het afleren van ongewenst gedrag.
7. Reservering: de afspraak tussen de ondernemer en de consument van het tijdstip waarop de ondernemer het verzorgen, huisvesten of trainen van het gastdier op zich neemt tegen het op het moment van in ontvangst nemen van het dier geldende tarief.
8. Machtiging: een door de consument aan de ondernemer schriftelijk verstrekte volmacht, die de ondernemer verplicht om voor rekening van de consument deskundige (veterinaire) hulp in te roepen wanneer er duidelijke symptomen zijn dat het welzijn van het gastdier in gevaar is.
Artikel 2: Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaardenzijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen de ondernemer of organisatie en de consument met betrekking tot de verzorging, huisvesting of het trainen van één of meerdere gastdieren.
Algemene leveringsvoorwaarden
2. Alle tussen ondernemer / organisatie en de consument gesloten en te sluiten overeenkomsten worden beheerst door de navolgende voorwaarden.
3. Afwijkende bedingen gelden slechts indien partijen deze schriftelijk zijn overeengekomen en dan nog alleen voor de speciale overeenkomst waarvoor het afwijkende beding is overeengekomen.
4. Indien één of meerdere bepalingen in de algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd moeten worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing.
Artikel 3: Het aanbod
1. De ondernemer / organisatie brengt een aanbod mondeling, dan wel schriftelijk/elektronisch uit.
2. Het aanbod omvat in elk geval de volgende onderdelen:
– het tijdstip waarvoor de gevraagde reservering geldt;
– de prijs en de wijze van betaling hiervan;
– de gevallen waarin de behandeling/huisvesting/training van het gastdier kan worden geweigerd;
–de naam van een contactpersoon vanuit de consument voor spoedoverleg in bijzondere omstandigheden;
– de vermelding van de naam van de dierenarts/dierenkliniek die de ondernemer zal inschakelen
wanneer het welzijn van het gastdier dit nodig maakt; – de vermelding van het bestaan van de op de overeenkomst van toepassing zijnde algemene voorwaarden.
3. Een schriftelijk/elektronisch aanbod wordt voorzien van een dag¬tekening en is onherroepelijk gedurende dertig dagen nadat de consument het aanbod heeft ontvangen. Een mondeling aanbod wordt schriftelijk bevestigd en is daardoor een schriftelijk aanbod
geworden.
4. Het schriftelijke/elektronische aanbod gaat vergezeld van een exemplaar van deze Algemene Voorwaarden.
Artikel 4: De overeenkomst
1. De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van het aanbod.
2. Na totstandkoming van de overeenkomst ontvangt de consument schriftelijk of langs elektronische weg een bevestiging hiervan.
3. Indien er sprake is van een overeenkomst op afstand, dan geldt voor de consument een bedenktijd van 14 veertien werkdagen vanaf de dag na het sluiten van de overeenkomst.
Artikel 5: De prijs en prijswijzigingen
1. De prijs die de consument moet betalen wordt vastgelegd in de gesloten overeenkomst. De prijs bevat de kosten van verzorging / huisvesting / training en de periode waarover deze wordt berekend. De prijs kan gelden voor een tijdvak (uur / dag / week), per les/training, per behandeling of voor het geheel van de te leveren diensten binnen de bepaalde periode.
2. Optredende prijsstijgingen tussen het moment waarop de overeenkomst wordt gesloten en het moment waarop deze wordt uitgevoerd zijn niet van invloed op de overeengekomen prijs. Nadat de in de overeenkomst vastgestelde periode afloopt kunnen eventuele prijswijzigingen worden doorgevoerd. Bij overeenkomsten zonder einddatum kan de prijs jaarlijks maximaal 1 x worden verhoogd.
3. Het tweede lid is niet van toepassing op prijswijzigingen die uit de wet voortvloeien, zoals verhoging van de BTW.
Artikel 7, De betaling
1. De betaling van het nog openstaande bedrag, onder aftrek van een eventueel gedane aanbetaling, vind plaats via contanten/ het klantenaccount van TrainIN. Contante betaling omvat ook bijschrijving van het verschuldigde bedrag op een door de ondernemer aan¬gegeven bank- of girorekening of betaling door middel van door banken erkende vormen van elektronisch betalen.
2. De betaling kan plaatsvinden bij aanvang- of bij beëindiging van de overeenkomst tot verzorging, huisvesting of training van het gastdier. Het moment van betaling dient vooraf duidelijk kenbaar gemaakt te worden aan de consument en wordt bij voorkeur schriftelijk vastgelegd in de overeenkomst. Indien er nergens vastlegging geschiedt geldt de uiterste betaaltermijn bij beëindiging van de overeenkomst.
3. Indien een aanbetaling of vooruitbetaling wordt gevraagd mag dit alleen indien dit schriftelijk wordt vastgelegd en de consument hierover een bewijs van betaling ontvangt.
4. De consument ontvangt een bewijs van betaling van de ondernemer.
Artikel 7: Niet-tijdige betaling
1. Als na het verstrijken van de betalingsherinnering nog steeds niet is betaald, kan tot gerechtelijke of buitengerechtelijke incasso worden overgegaan. De hiervoor in redelijkheid gemaakte kosten zijn voor rekening van de consument. Deze kosten zijn onderworpen aan
wettelijke grenzen. De ondernemer is tevens gerechtigd rente in rekening te brengen vanaf het verstrijken van de afgesproken betalingsdatum. Deze rente is gelijk aan de wettelijke rente.
Artikel 8: De annuleringsregeling
1. Bij annulering door de consument gelden voor deze de volgende betalingsverplichtingen:
– Annulering tot 24 uur vóór het ingaan van de overeenkomst: geen betalingsverplichting;
– Annulering minder dan 24 uur vóór het ingaan van de overeenkomst: 100% van de prijs.
Artikel 9: Rechten en plichten van de ondernemer / organisatie
1. De ondernemer verplicht zich om conform de gesloten overeenkomst van verzorging, huisvesting of training deze dienst te verlenen op een wijze, zoals het een vakbekwame ondernemer betaamt.
2. De ondernemer zal zoveel mogelijk rekening houden met de individuele wensen van de consument ten aanzien van de uitvoering van de verzorging, huisvesting of training van het gastdier. Voor zover die wensen afwijken van de gebruikelijke gang van zaken, worden deze schriftelijk vastgelegd.
3. De ondernemer verplicht zich om het te verzorgen, huisvesten of trainen gastdier op het daartoe afgesproken tijdstip gereed te hebben voor afhalen en vervoer- of deze tijdig te brengen op de afgesproken locatie behalve als er sprake is van overmacht. Hieronder
worden verstaan zodanige feiten, welke liggen buiten de macht van de ondernemer / organisatie, dat nakoming van de overeenkomst redelijkerwijze niet meer kan worden verlangd.
Artikel 10: Verantwoordelijkheden, rechten en plichten van de consument
1. Informatieplicht: De consument moet, uiterlijk bij het afleveren van het gastdier bij de ondernemer alle gevraagde informatie verstrekken, die van belang is voor een goede en verantwoorde verzorging, huisvesting of training van het gastdier.
2. De consument is aansprakelijk voor de gevolgen wanneer de ondernemer schade ondervindt als gevolg van het niet vermelden van gegevens of het verstrekken van onjuiste gegevens over het gastdier, tenzij dit de consument niet is toe te rekenen.
Artikel 11: Aansprakelijkheid
1. De ondernemer / organisatie is tegenover de consument aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming die aan hem of aan personen in zijn dienst, dan wel aan personen die in zijn opdracht incidenteel werkzaamheden verrichten, is toe te rekenen.
2. Voor een vergoeding van de schade die het gevolg is van de tekortkoming van de ondernemer / organisatie of aan personen in zijn dienst, komt de consument in aanmerking mits de consument binnen 30 dagen nadat de schade is ontstaan deze schriftelijk aan de ondernemer kenbaar maakt. De schadevergoedingsverplichting is beperkt tot ten hoogste het bedrag van de factuurwaarde van de door ondernemer geleverde dienst.
3. De ondernemer / organisatie zal de consument of de eventueel door hem aangewezen contactpersoon, in geval van onvoorziene omstandigheden, hiervan zo spoedig mogelijk in kennis stellen.
4. De consument is tegenover de ondernemer aansprakelijk voor schade die door onaangepast of afwijkend gedrag van het gastdier is veroorzaakt.
5. De ondernemer is tegenover de consument niet aansprakelijk voor door andere gastdieren aangerichte schade aan persoonlijke bezittingen.
Artikel 12: Klachten
1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten volledig en duidelijk omschreven bij voorkeur schriftelijk of elektronisch uiterlijk binnen 14 dagen na het verstrijken van de overeenkomst van verzorging en verfraaiing worden ingediend bij de ondernemer / organisatie. Niet tijdig indienen van de klacht heeft tot gevolg dat de consument zijn rechten verliest.
Artikel 13: Garantie
1. De garantie op de geleverde dienst beperkt zich tot het opnieuw verrichten van hetgeen ondeugdelijk is verricht.
Artikel 14: Afwijking van de algemene voorwaarden
1. Individuele afwijkingen moeten schriftelijk dan wel elektronisch tussen de ondernemer en de consument worden vastgelegd.
Privacy/ AVG beleid.
CONTACTGEGEVENS
Hondenschool Neemo
Hogeweg 16
2225 CV Katwijk aan Zee
info@neemo.nl
www.neemo.nl
Katharina Volle-van der Bent
PERSOONSGEGEVENS DIE WIJ VERWERKEN
Hondenschool Neemo verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt.
OVERZICHT VAN PERSOONSGEGEVENS DIE WIJ VERWERKEN
• Voor- en achternaam
• Adresgegevens
• Telefoonnummer
• E-mailadres
• Overige persoonsgegevens die u actief verstrekt bijvoorbeeld in correspondentie en telefonisch.
BIJZONDERE EN/OF GEVOELIGE PERSOONGEGEVENS DIE WIJ VERWERKEN
Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via info@neemo.nl, dan verwijderen wij deze informatie.
MET WELK DOEL EN OP BASIS VAN WELKE GRONDSLAG WIJ PERSOONSGEGEVENS VERWERKEN
Hondenschool Neemo verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
• Het afhandelen van uw betaling
• Verzenden van onze nieuwsbrief en/of reclamefolder
• U te kunnen bellen of e-mailen, WhatsAppen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
• U te informeren over wijzigingen van onze diensten en producten
• Hondenschool Neemo verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor onze boekhouding.
GEAUTOMATISEERDE BESLUITVORMING
Hondenschool Neemo neemt niet op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma’s of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Hondenschool Neemo) tussen zit.
HOE LANG WE PERSOONSGEGEVENS BEWAREN
Hondenschool Neemo bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Wij hanteren een standaard bewaartermijn van 1 jaar voor persoonsgegevens (personalia, adres), met het doel om in voorkomende gevallen contact op te nemen.
DELEN VAN PERSOONSGEGEVENS MET DERDEN
Hondenschool Neemo verkoopt uw gegevens niet aan derden en verstrekt deze uitsluitend indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een bewerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Hondenschool Neemo blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.
GEGEVENS INZIEN, AANPASSEN OF VERWIJDEREN
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door Hondenschool Neemo en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen.
U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar info@neemo.nl.
Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, kaartnummer en handtekening zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek.
HOE WIJ PERSOONSGEGEVENS BEVEILIGEN
Hondenschool Neemo neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via info@neemo.nl.
Klachtenprocedure
Algemeen
Dit is een protocol voor de klachtenbehandeling voor Hondenschool Neemo.
Hondenschool Neemo is er als hondenschool bij gebaat haar diensten zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van haar klanten. Daarom horen wij het graag van u als er iets niet naar wens verloopt. Ten eerste om de fout te kunnen herstellen, ten tweede omdat wij onze
richtlijnen dan – zo nodig – kunnen bijsturen om onze dienstverlening voor de toekomst te verbeteren.
Definitie van een klacht:
Een klacht is een uiting van ontevredenheid ten aanzien van een dienst van Hondenschool Neemo
Algemene richtlijnen:
• Klachten worden geregistreerd en binnen 2 weken in behandeling genomen. Indien een klacht niet direct afdoende behandeld kan worden, dan ontvangt u binnen deze periode van 2 weken informatie over de verwachte wijze en tijdsduur van afhandeling.
• U mag verwachten dat Hondenschool neemo de voortgang van de afhandeling bewaakt; het is de taak van Hondenschool Neemo om dit u ook als zodanig te laten ervaren.
• Uitgangspunten bij het afhandelen van uw klacht zijn:
• snelle behandeling en herstel van fouten
• duidelijke informatie over het betreffende onderwerp
• respect, openheid en hulpvaardigheid
• Klachten zijn voor Hondenschool Neemo een waardevolle bron van informatie met betrekking tot:
• de kwaliteit van het functioneren
• het beeld dat de buitenwereld over het functioneren van Hondenschool Neemo heeft.
Mondelinge klachten
• Als u een mondelinge klacht indient, wordt deze klacht – indien mogelijk – direct mondeling met u afgehandeld door een bevoegde vertegenwoordiger van het bedrijf. Is dit niet mogelijk, dan wordt u korte tijd later door ons teruggebeld, nadat – indien wenselijk –
overleg is gevoerd.
• Uw klacht wordt altijd geregistreerd. U kunt in overleg met een bevoegde vertegenwoordiger van het bedrijf een schriftelijke bevestiging van een mondeling antwoord ontvangen.
Schriftelijke klachten
U krijgt binnen 14 dagen na ontvangst van uw schriftelijke klacht een brief of e-mail met een officiële reactie. Mocht dit niet te verwezenlijken zijn, dan ontvangt u binnen deze termijn van 2 weken een ontvangstbevestiging met informatie over de verdere afhandeling. De klacht wordt geregistreerd.